onsdag 8 augusti 2018

Hålla på och skriva sånt här är bara så jag!

Ibland undrar jag hur många som blundar med öronen. Det sägs en massa underligheter och ofta när jag drar dem för jämnåriga kan de säga: "Näe, sånt där har jag aldrig hört".

 Här står jag ofta i min kammare, slår mig för pannan och frågar dem: Är du hörselskadad din gamla åldring?

Ja, det kan de faktiskt vara, vi som utsätts för åldringsbrott (se i går) är ju lite i farozonen för både det ena och andra. 

Men ändå. 

De måste ju ha hört folk utbrista fånigheter som: ”Det är så jag!” På svenska kan man säga ”det är typiskt mig”. På modern amerikanska säger man ”this is so me!”.

👴👵👴👵👴👵👴👵👴👵👴👵👴👵👴👵👴👵👴👵👴👵👴👵👴👵👴👵👴👵👴

Tack och lov, eller till lyckan, som tysken säger (zum Glück) och därmed menar nåt annat än danskarna när de i sin tur säger "til lykke", finns det åldringar som ser och hör sånt här. En av dessa skickade följande citat ur en tidning (av det mer icke-seriösa slaget, visserligen…):

”Det var inte bara vi som var besatta av Spice girls under 90-talet, även en viss Blake Lively. I helgen fick hon sin barndomsdröm uppfylld och vi kan så relatera till hennes reaktion.” 

Det skulle kännas mycket bättre om det var fler som kunde så relatera till min situation och reaktion.