torsdag 6 juni 2019

Det är bara jag från det lilla, lilla landet i norr som skriver

Igår företog bloggen en utflykt till flydda dar. Nu är den tillbaka i den hårda verkligheten. Kanske har jag berättat om det lilla av statistik som går att förstå, statistik som rör denna blogg, alltså. Det enda man kan se är antal ”vyer”, en rubrik som väl kommer från ”views” och som avser antalet ”tittar” på Sbråk. Som jag nämnde häromdagen så ligger antalet på 15-30 (tack mamma, pappa, moster Astrid och andra släktingar för att ni känner er tvungna att läsa!).

Dessutom visar statistiken vilka länder dessa ”tittar” skett i. Jag har svårt att tro att det finns läsare i Kamerun, Ukraina och Indonesien. Redan med USA är det skumt. Antagligen beror det på att jag skrivit något namn för diverse könsorgan på ett främmande språk eller kanske beteckningen på ett tåg i bortre Mongoliet – alltså något som stavas precis som jag skrivit på ett tungomål jag inte ens vet existerar: något som någon sitter och googlar efter.

Men just i dag går det lätt att ana varför det finns 47 träffar från USA (och ett gäng till från diverse länder). Jag skrev ju om foundation och concealer och åker på så sätt lite snålskjuts på vloggande Kardashianfolk, Nu blir det ännu fler träffar, vilket får stackare över hela jorden att undra vilket jädrans språk detta är och vilken jädrans sida de kommit in på!