lördag 24 november 2018

Det är väl inget kul att handla när allt går i svart?

Vartenda ord av det som skrevs i bloggen för exakt ett år sedan har precis samma bäring (som nog kan läggas till gårdagens uttryck, dem vi inte kände till för några decennier sen) på den dag som i dag är: dagen efter Black Friday.

Inte nog med att ytterligare ett år inte gjort någon större skillnad beträffande samtidigheten med fler klimatvarningar OCH ökande köphets: En oerhört stor mängd trycksvärta har också gått åt till gårdagens papperstidningar.

Inte nog heller med att skiten heter Black Friday – något som borde leda tanken till tråkigheter – en MASSA småannonser med rabatterbjudanden gav en kolsvart (en modern människa skulle kunna skriva kålsvart, vilket kanske inte är så fel när det nu finns svartkål) upplevelse vid bläddrandet.

Eftersom det inte går att hejda konsumtionen så skulle jag gärna se den i gladare färger. Kan man kanske kombinera köpgladheten med regnbågsdagar: Pride & Buy!
Hälsar managmentkonsultcopywritern.