fredag 4 augusti 2017

"En plats där alla tar plats"

I dag blir det husmanskost, jag bara tar saker ur mina mångatusentecken-anteckningar. Och jag vill be hundra gånger om tusen (hoppsan, Norrköpingsbakgrunden igen) för jag är inte ute efter individer. Och jag är, som sagt, ingen vältalare själv, men pratar inte heller i radio eller tv. Varför sitter en reporter i någon av dessa medier  och säger: ”Vi ska nu tala om hur fyrverkerier kan komma till skada än bara vara en nöjesfull upplevelse”?

Och varför säger en annan: ”Det här är en plats där alla tar plats”?

Varför skriver någon i en tidning ”folk flockas till platsen” eller ”han blev av med passet längst vägen” eller ”ett av länets längsta stup i öster är cirka 150 meter”?

Jovars, höga berg och djupa dalar och långa stup, man må säga!

Och varför säger en presskontakten på en stor bank till en journalist (som citerar det i sin helhet) så här: ”Vi har inte lyckats lösa problemet, inte så tillvida att vi kommit tillrätta med vad som är grundorsaken”?

Slutligen vill jag gärna tillägga att jag inte sitter och letar efter såna här citat, de kommer till mig automatiskt via radio, tv och tidningar. Många gånger om dagen.
Här står jag och fotar vid långa stup