söndag 13 augusti 2017

Mest underhållande

Ur min samling roliga rubriker och skojigheter från andra håll:

”Det kan se ut som en storm i en ankdamm”, sa radiorösten, och föralldel, det måste ju inte alltid storma i vattenglas.

Och här är en rubrik som muntrar upp mig fast jag inte vet varför:

”Sjö på Mars kunde ha haft liv”


Det är nåt med verbformen. Jag hade nog sagt ”kan ha haft”. Men det kanske bara är jag i hela världen - och på Mars - som tycker att det låter roligt. Sen är det även så att rubriker ofta handlar om att fylla ett utrymme, inte bara täcka ett innehåll!

Och här från en tidning på webben:

”Rånaren får dem att bryta ihop av skratt – i sändning.

Den udda masken får ankarna att tappa det"


Fundera på de raderna en stund. (För den fåkunnige: att "tappa det" = tappa fattningen, "ankare" = en journalist, vanligen i tv, som är en riktig klippa)

Det är visserligen inte mycket kvar av veckoslutet men jag vill ändå instämma i önskningen från en programpresentatör i tv:

En riktigt fortsatt trevlig helg!